Köpvillkor

 Köpvillkor

Gifflar Merch Shop drivs av Pågen AB. Pågen ABs organisationsnummer är 556078-6708 och adress Kopparbergsgatan 19, Grind G5, 214 44 Malmö. Telefonnummer +46 (0)40-32 36 00 och e-post ecommerce.manager@pagen.se.

  1. Om Pågen AB
  • Pågen är Sveriges ledande bageri inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor, korv- och hamburgerbröd som är naturligt goda.
  • Pågen är ett familjeföretag vars bagartradition sträcker sig tillbaka till 1878 då Anders och Matilda Påhlsson började baka och sälja bröd i deras hem på Tallgatan i Malmö.
  • Huvudkontoret ligger i Malmö och Pågen har två bagerier, ett i Malmö och ett i Göteborg.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss gällande Gifflar Merch Shop skickar du ett mail till ecommerce.manager@pagen.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
  1. Beställning
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter såsom produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till ecommerce.manager@pagen.se.
  1. Leverans
  • Våra normala leveranstider är 5 - 7 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
  • Gäller i Sverige: Frakt 49 kr. Fraktfritt över 499 kr 
  • Övriga EU: Frakt 79 kr SEK, Fraktfritt över 899,- SEK
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har informerat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: ecommerce.manager@pagen.se
  • Vid ej uthämtat paket hos utlämningsställe, utan begäran om retur tillkommer en avgift på 80kr per sändning.
  1. Priser
  • Alla priser i butiken anges i lokal valuta och är inklusive 25% moms.
  1. Ångerrätt
  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot varan. 

    5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
  • Du måste meddela Pågen att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på ecommerce.manager@pagen.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna när de anländer till Postpac. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • Återbetalningen förväntas ta 14 dagar efter att varan har anlänt till Postpac.
  • Returer skickas till:

POSTPAC

ATT: Gifflar Merch

Maskingatan 6

274 30 Skurup

Sverige

5.2 Ångerrätten gäller inte:

  • Produkter som är använda.
  • Badkläder
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats och där förseglingen har brutits av dig.


För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

  1. Reklamation och klagomål
  • Vi besiktigar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. 

    6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel (fel på varan eller fel antal) ska alltid omedelbart reklameras till ecommerce.manager@pagen.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om vi inte har möjlighet att åtgärda felet eller leverera en likadan produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden - se arn.se.
  1. Ansvarsbegränsning
  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför vår kontroll (t.ex. Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från vår underleverantör.
  1. Produktinformation
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt för slutförsäljning av en produkt. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
  1. Information om Cookies
  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
  1. Personuppgifter

Hur vi hanterar dina personuppgifter finner du på denna länk: personuppgiftspolicy.

  1. Ändringar av dessa Köpvillkor
  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses godkända av dig som kund när du lägger en order.
  1. Tvist och lagval
  • Om tvist inte kan lösas i samförstånd mellan företagets kundtjänst och dig kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden -se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.